Tour de Pologne i Pylon Audio Jade 20 High Fidelity w CZĘSTOCHOWIE ⸜ fotorelacja

Wizytą w częstochowskim salonie Delta-Audio zakończyliśmy, trwający od 11 lutego 2023 roku, cykl prezentacji Tour de Pologne i Pylon Audio Jade 20 High Fidelity.

Przypomnijmy, że chodziło nam o zaprezentowanie specjalnej wersji kolumn Pylon Audio Jade 20 High Fidelity, przygotowanej z okazji 18. rocznicy powstania naszego magazynu. Spotkanie miało miejsce 16 marca, objazd skończył się więc niecałe dwa miesiące przed naszymi 20. urodzinami 🙂

Pozostała jeszcze tylko „konwencja” podsumowująca cały tour. Planowana jest na wrzesień tego roku w Warszawie, w jakiejś większej sali. Chcielibyśmy podczas niej rozlosować aż dwie pary kolumn Pylon Audio Jade 20 High Fidelity – jedną pośród wszystkich uczestników spotkań Tour de Pologne, którzy wypełnili losy i wrzucili je do „maszyny losującej”. Proszę się nie obawiać, aby wziąć udział w losowaniu nie trzeba być obecnym na wydarzeniu. Druga para znajdzie nowego właściciela(kę) spośród tych z państwa, którzy przyjedziecie się z nami zobaczyć. Prezentacja, którą przygotuje będzie dotyczyła zupełnie innego tematu niż w czasie wszystkich dotychczasowych pokazów…

» Kiedy: 16 marca 2024, SOBOTA, godz. 12.00
» Gdzie: DELTA-AUDIO, ul. Generała Władysława Sikorskiego 120 ⸜ CZĘSTOCHOWA

DELTA-AUDIO.pl

tekst WOJCIECH PACUŁA

zdjęcia ZBIGNIEW BURDA

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Cała ekipa – państwo wraz z nami, prowadzącymi; pośrodku – właściciel salonu Delta Audio, Maciek Grabałowski.

Podstawowa wersję kolumn testowaliśmy już we wrześniu 2022 roku i spodobały się nam one na tyle, że zdecydowaliśmy się przygotować ich wersję „premium” z logotypem i błogosławieństwem HIGH FIDELITY (test → TUTAJ). Zostało przygotowanych 40 par tych kolumn, z czego niemal wszystkie znalazły już swoich właścicieli. Jako pierwsi mieliśmy okazję ich posłuchać, kiedy MATEUSZ JUJKA, szef firmy Pylon Audio, przyjechał do nas razem z jej głównym inżynierem, MARKIEM KOSTRZYŃSKIM, który opisał wybrane przez siebie rozwiązania i odpowiedział na nasze pytania (relacja ze spotkania → TUTAJ). Marek mówił o nich:

Chodziło mi o takie ich zestrojenie, aby głośnik był szybki, przejrzysty, ale aby zachować w nim sznyt vintage – ostatecznie to jest tego typu konstrukcja. Pochylenie przedniej ścianki powoduje, że kolumny mogą stać bezpośrednio na podłodze lub na opcjonalnych podstawkach.

Jak wówczas pisaliśmy, kolumny zagrały naprawdę bardzo fajnie.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Po prawej widoczne kolumny Pylon Audio Jade 20 High Fidelity.

W trasę po Polsce wybraliśmy się więc pewni co do dźwięku i jakości, zarówno samych kolumn, jak i całego systemu. Za źródło odpowiedzialny był WIESŁAW ZAWADA, jeden z szefów firmy Muarah, który najpierw zabierał z sobą gramofon MT-1 EVO & PSC (test → TUTAJ), ale dwa ostatnie spotkania obsłużył swoją nową konstrukcją, modelem MT-3, wyposażonym w pierwsze w historii tej firmy własne ramię, model MY-1/9; test kompletu → TUTAJ. Wzmocnienie zapewnili bracia, MACIEJ i TOMASZ LACHOWSCY z firmy FEZZ AUDIO, która dostarczała nowe wersje przedwzmacniacza liniowego Sagita, gramofonowego Gratia (test starszej wersji → TUTAJ) oraz monobloków, pracujących na lampach Psvane wzmacniaczy Titania.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Elektronika Fezz Audio i gramofon Muarah.

System służył nam jednak tylko jako wehikuł dla muzyki. A ta związana była wyłącznie z płytami winylowymi, dla których sygnał został nagrany cyfrowo. Miałem przyjemność przygotować dla państwa prezentację zatytułowaną Nagrania cyfrowe 1971-2023 na płytach LP, w czasie której opowiadałem o tym, czym jest nagranie cyfrowe, jak zmieniały się systemy nagraniowe na przestrzeni ostatnich pięćdziesięciu (!) lat i na co zwracać uwagę słuchając tak zarejestrowanej muzyki.

W Częstochowie, jak zwykle, byliście państwo na miejscu, poświęcając swój czas i sobotę na spotkanie z nami. I nie była to tyko chwila, a cztery – powtórzę: cztery – godziny! Jest bowiem tak, że każde spotkanie w czasie tej trasy trochę się od siebie różniło. Jego struktura, coś w rodzaju „szkieletu”, nie zmieniała się, bo to były te same urządzenia, można było porozmawiać z tymi samymi konstruktorami, słuchaliśmy niemal tych samych płyt; ich spis znajdą państwo → TUTAJ. A jednak co spotkanie, to miało trochę inny przebieg. A to dlatego, że w czasie tej podróży sam się wiele nauczyłem. A to dzięki temu, że pytaliście państwo o różne rzeczy, w tym o takie, których nie uwzględniłem w swojej prezentacji. Za każdym razem przygotowując się do wyjazdu, czytałem od nowa swoje notatki, słuchałem nagrań i niemal zawsze przychodziło mi do głowy coś jeszcze, co mogłoby jeszcze lepiej wyjaśnić fenomen takiego, czy innego nagrania, techniki, wydawcy.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Właściciel salonu Delta-Audio, Maciek Grabałowski witający państwa i przedstawiający prowadzących spotkanie.

A do tego wciąż czytam, znajduję nowe informacje na tematy, które – jak mi się wydawało – miałem opanowane, a więc w jakiś sposób domknięte. A przecież chciałem państwu powiedzieć jak najwięcej, jak najlepiej, naświetlić problem tak, aby obraz nagrań cyfrowych był pełny. Dlatego też każde spotkanie było ciut dłuższe, a to w Częstochowie było najdłuższe. Za co państwa przepraszam 🙂 Wizyta była niesamowita, głownie dzięki uczestnikom spotkania, ale też za sprawą gospodarza, Maćka Grabałowskiego i miejsca, które stworzył. Poniżej znajdą państwo kilka wybranych zdjęć z tego wydarzenia, uwiecznionych przez pana Zbigniewa Burdę.

Wszyscy serdecznie dziękujemy państwu, którzy przychodziliście nas posłuchać, zobaczyć, uścisnąć nam rękę i z nami porozmawiać. Wiesiek Zawada, Tomek oraz Maciek Lachowscy, Mateusz Jujka i ja jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że mogliśmy wam opowiedzieć o tym, co kochamy najbardziej – o muzyce. Do zobaczenia!

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Tyłem do fotografa, a przodem do państwa Wiesiek Zawada, Muarah.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Swoje urządzenia prezentuje MACIEJ LACHOWSKI, Fezz Audio.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ O firmie Pylon Audio opowiada jej szef, MATEUSZ JUJKA.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Prowadzący dla państwa to spotkanie redaktor naczelny „High Fidelity”, czyli ja – WOJCIECH PACUŁA.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ A to państwo wybierający pomiędzy remasterem analogowym i cyfrowym; jak zwykle zdania co do tego, która wersja była lepsza były podzielone.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Jeszcze raz nasi szanowni goście, czyli państwo.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
System Soundstream i płyta VLADIMIRA HOROWITZA Horowitz At The Met, RCA Red Seal ARC1-4585, 1981.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Płyta YURI TASHIRO PIANO TRIO, EIJI ARAI & THE BEAT SOUNDS, Digital Explosion, Eastworld EWJ-80181 ⸜ 1980 – 14 bitów i 44,1 kHz, nośnik: kaseta VHS.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Ostatnim akordem był odsłuch pierwszego utworu z płyty Santany Abraxas wydaniu Mobile Fidelity – był to transfer z taśm „master” do plików DSD. To pierwszy tytuł MoFi z serii One Step, kosztujący obecnie około 2000 dolarów amerykańskich (nieotwarty). Zagrał wspaniale.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Ikoniczna okładka płyty Abraxas.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Losujemy nagrodę – parę kolumn Pylon Pearl Monitor.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ I zwycięzca losowania – gratulujemy!

»«

Tour de Pologne

» Etap nr 1: AUDIONEO, ul. Kościelna 1, Rotmanka ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 2: AUDIOTRENDT, ul. Sołtysowka 35A, Kraków ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 3: PLANETA DŹWIĘKU, ul. Tarczyńska 22, Warszawa ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 4: SALON Q21, ul. Reymonta 12, Pabianice ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 5: SALON AUDIOSTREFA.pl, Głogowska 122, Poznań ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 6: LINIA DŹWIĘKU, ul. Lewakowskiego 6A, Rzeszów ⸜ relacja → TUTAJ

» Etap nr 7: DELTA-AUDIO, ul. Generała Władysława Sikorskiego 120 ⸜ CZĘSTOCHOWA

www.PYLONAUDIO.pl

FEZZAUDIO.com

MUARAH.pl

HIGHFIDELITYNEWS.pl

tekst WOJCIECH PACUŁA

zdjęcia ZBIGNIEW BURDA

»«

Poprzednie

Następne