Wizytą w częstochowskim salonie Delta-Audio zakończyliśmy, trwający od 11 lutego 2023 roku, cykl prezentacji Tour de Pologne i Pylon Audio Jade 20 High Fidelity.
Przypomnijmy, że chodziło nam o zaprezentowanie specjalnej wersji kolumn Pylon Audio Jade 20 High Fidelity, przygotowanej z okazji 18. rocznicy powstania naszego magazynu. Spotkanie miało miejsce 16 marca, objazd skończył się więc niecałe dwa miesiące przed naszymi 20. urodzinami 🙂
Pozostała jeszcze tylko „konwencja” podsumowująca cały tour. Planowana jest na wrzesień tego roku w Warszawie, w jakiejś większej sali. Chcielibyśmy podczas niej rozlosować aż dwie pary kolumn Pylon Audio Jade 20 High Fidelity – jedną pośród wszystkich uczestników spotkań Tour de Pologne, którzy wypełnili losy i wrzucili je do „maszyny losującej”. Proszę się nie obawiać, aby wziąć udział w losowaniu nie trzeba być obecnym na wydarzeniu. Druga para znajdzie nowego właściciela(kę) spośród tych z państwa, którzy przyjedziecie się z nami zobaczyć. Prezentacja, którą przygotuje będzie dotyczyła zupełnie innego tematu niż w czasie wszystkich dotychczasowych pokazów…
» Kiedy: 16 marca 2024, SOBOTA, godz. 12.00
» Gdzie: DELTA-AUDIO, ul. Generała Władysława Sikorskiego 120 ⸜ CZĘSTOCHOWA
→ DELTA-AUDIO.pl
tekst WOJCIECH PACUŁA
zdjęcia ZBIGNIEW BURDA

⸜ Cała ekipa – państwo wraz z nami, prowadzącymi; pośrodku – właściciel salonu Delta Audio, Maciek Grabałowski.
Podstawowa wersję kolumn testowaliśmy już we wrześniu 2022 roku i spodobały się nam one na tyle, że zdecydowaliśmy się przygotować ich wersję „premium” z logotypem i błogosławieństwem HIGH FIDELITY (test → TUTAJ). Zostało przygotowanych 40 par tych kolumn, z czego niemal wszystkie znalazły już swoich właścicieli. Jako pierwsi mieliśmy okazję ich posłuchać, kiedy MATEUSZ JUJKA, szef firmy Pylon Audio, przyjechał do nas razem z jej głównym inżynierem, MARKIEM KOSTRZYŃSKIM, który opisał wybrane przez siebie rozwiązania i odpowiedział na nasze pytania (relacja ze spotkania → TUTAJ). Marek mówił o nich:
Chodziło mi o takie ich zestrojenie, aby głośnik był szybki, przejrzysty, ale aby zachować w nim sznyt vintage – ostatecznie to jest tego typu konstrukcja. Pochylenie przedniej ścianki powoduje, że kolumny mogą stać bezpośrednio na podłodze lub na opcjonalnych podstawkach.
Jak wówczas pisaliśmy, kolumny zagrały naprawdę bardzo fajnie.

⸜ Po prawej widoczne kolumny Pylon Audio Jade 20 High Fidelity.
W trasę po Polsce wybraliśmy się więc pewni co do dźwięku i jakości, zarówno samych kolumn, jak i całego systemu. Za źródło odpowiedzialny był WIESŁAW ZAWADA, jeden z szefów firmy Muarah, który najpierw zabierał z sobą gramofon MT-1 EVO & PSC (test → TUTAJ), ale dwa ostatnie spotkania obsłużył swoją nową konstrukcją, modelem MT-3, wyposażonym w pierwsze w historii tej firmy własne ramię, model MY-1/9; test kompletu → TUTAJ. Wzmocnienie zapewnili bracia, MACIEJ i TOMASZ LACHOWSCY z firmy FEZZ AUDIO, która dostarczała nowe wersje przedwzmacniacza liniowego Sagita, gramofonowego Gratia (test starszej wersji → TUTAJ) oraz monobloków, pracujących na lampach Psvane wzmacniaczy Titania.

⸜ Elektronika Fezz Audio i gramofon Muarah.
System służył nam jednak tylko jako wehikuł dla muzyki. A ta związana była wyłącznie z płytami winylowymi, dla których sygnał został nagrany cyfrowo. Miałem przyjemność przygotować dla państwa prezentację zatytułowaną Nagrania cyfrowe 1971-2023 na płytach LP, w czasie której opowiadałem o tym, czym jest nagranie cyfrowe, jak zmieniały się systemy nagraniowe na przestrzeni ostatnich pięćdziesięciu (!) lat i na co zwracać uwagę słuchając tak zarejestrowanej muzyki.
W Częstochowie, jak zwykle, byliście państwo na miejscu, poświęcając swój czas i sobotę na spotkanie z nami. I nie była to tyko chwila, a cztery – powtórzę: cztery – godziny! Jest bowiem tak, że każde spotkanie w czasie tej trasy trochę się od siebie różniło. Jego struktura, coś w rodzaju „szkieletu”, nie zmieniała się, bo to były te same urządzenia, można było porozmawiać z tymi samymi konstruktorami, słuchaliśmy niemal tych samych płyt; ich spis znajdą państwo → TUTAJ. A jednak co spotkanie, to miało trochę inny przebieg. A to dlatego, że w czasie tej podróży sam się wiele nauczyłem. A to dzięki temu, że pytaliście państwo o różne rzeczy, w tym o takie, których nie uwzględniłem w swojej prezentacji. Za każdym razem przygotowując się do wyjazdu, czytałem od nowa swoje notatki, słuchałem nagrań i niemal zawsze przychodziło mi do głowy coś jeszcze, co mogłoby jeszcze lepiej wyjaśnić fenomen takiego, czy innego nagrania, techniki, wydawcy.

⸜ Właściciel salonu Delta-Audio, Maciek Grabałowski witający państwa i przedstawiający prowadzących spotkanie.
A do tego wciąż czytam, znajduję nowe informacje na tematy, które – jak mi się wydawało – miałem opanowane, a więc w jakiś sposób domknięte. A przecież chciałem państwu powiedzieć jak najwięcej, jak najlepiej, naświetlić problem tak, aby obraz nagrań cyfrowych był pełny. Dlatego też każde spotkanie było ciut dłuższe, a to w Częstochowie było najdłuższe. Za co państwa przepraszam 🙂 Wizyta była niesamowita, głownie dzięki uczestnikom spotkania, ale też za sprawą gospodarza, Maćka Grabałowskiego i miejsca, które stworzył. Poniżej znajdą państwo kilka wybranych zdjęć z tego wydarzenia, uwiecznionych przez pana Zbigniewa Burdę.
Wszyscy serdecznie dziękujemy państwu, którzy przychodziliście nas posłuchać, zobaczyć, uścisnąć nam rękę i z nami porozmawiać. Wiesiek Zawada, Tomek oraz Maciek Lachowscy, Mateusz Jujka i ja jesteśmy bardzo wdzięczni za to, że mogliśmy wam opowiedzieć o tym, co kochamy najbardziej – o muzyce. Do zobaczenia! ●

⸜ Tyłem do fotografa, a przodem do państwa Wiesiek Zawada, Muarah.

⸜ Swoje urządzenia prezentuje MACIEJ LACHOWSKI, Fezz Audio.

⸜ O firmie Pylon Audio opowiada jej szef, MATEUSZ JUJKA.

⸜ Prowadzący dla państwa to spotkanie redaktor naczelny „High Fidelity”, czyli ja – WOJCIECH PACUŁA.

⸜ A to państwo wybierający pomiędzy remasterem analogowym i cyfrowym; jak zwykle zdania co do tego, która wersja była lepsza były podzielone.


⸜ Jeszcze raz nasi szanowni goście, czyli państwo.

⸜ System Soundstream i płyta VLADIMIRA HOROWITZA Horowitz At The Met, RCA Red Seal ARC1-4585, 1981.

⸜ Płyta YURI TASHIRO PIANO TRIO, EIJI ARAI & THE BEAT SOUNDS, Digital Explosion, Eastworld EWJ-80181 ⸜ 1980 – 14 bitów i 44,1 kHz, nośnik: kaseta VHS.

⸜ Ostatnim akordem był odsłuch pierwszego utworu z płyty Santany Abraxas wydaniu Mobile Fidelity – był to transfer z taśm „master” do plików DSD. To pierwszy tytuł MoFi z serii One Step, kosztujący obecnie około 2000 dolarów amerykańskich (nieotwarty). Zagrał wspaniale.

⸜ Ikoniczna okładka płyty Abraxas.

⸜ Losujemy nagrodę – parę kolumn Pylon Pearl Monitor.

⸜ I zwycięzca losowania – gratulujemy!
»«
▌ Tour de Pologne
» Etap nr 1: AUDIONEO, ul. Kościelna 1, Rotmanka ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 2: AUDIOTRENDT, ul. Sołtysowka 35A, Kraków ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 3: PLANETA DŹWIĘKU, ul. Tarczyńska 22, Warszawa ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 4: SALON Q21, ul. Reymonta 12, Pabianice ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 5: SALON AUDIOSTREFA.pl, Głogowska 122, Poznań ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 6: LINIA DŹWIĘKU, ul. Lewakowskiego 6A, Rzeszów ⸜ relacja → TUTAJ
» Etap nr 7: DELTA-AUDIO, ul. Generała Władysława Sikorskiego 120 ⸜ CZĘSTOCHOWA
→ www.PYLONAUDIO.pl
→ FEZZAUDIO.com
→ MUARAH.pl
→ HIGHFIDELITYNEWS.pl
tekst WOJCIECH PACUŁA
zdjęcia ZBIGNIEW BURDA
»«