Nowości GAD Records ⸜ kwiecień

GAD Records wraca z nowymi propozycjami na kwiecień.

Jak czytamy w materiałach prasowych, miesiąc ten – z małym wyjątkiem filmowym – „ułożył się wyjątkowo progresywnie. Sam z siebie”. Ale najważniejszą informacją jest to, że GAD podpisał umowę wydawniczą z legendarnym szwajcarskim zespołem CIRCUS. Grupa, która w drugiej połowie lat 70. była jednym z ciekawszych europejskich zespołów próbujących wymyślić na nowo formułę rocka progresywnego, pojawi się w katalogu tego sublabelu aż sześć razy.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Trzy pierwsze tytuły zespołu ukazują się w kwietniu – to reedycje dwóch katalogowych albumów (debiutancki CIRCUS z 1976 roku i młodszy o cztery lata, ostatni w dorobku zespołu Fearless Tearless and Even Less), a także kompilacja The Remasters 2021 – Toronto NYC Istanbul, stanowiąca – jak mówi wydawca – z jednej strony doskonały punkt startowy dla osób zaczynających przygodę z zespołem, a dla słuchaczy zaawansowanych będzie „fascynującą lekturą uzupełniającą za sprawą niepublikowanych nagrań koncertowych”. Druga porcja progresywnych dźwięków rodem ze Szwajcarii zapowiedziana jest na wrzesień.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Zgodnie z obietnicami wydawca powraca do radiowych nagrań SBB. Po wydanych w styczniu wersjach CD albumów Przebudzenie i Porwanie Aldo Moro dostajemy kolejne dwa tytuły: FOS i Sekunda. Wydawca pisze:

FOS dokumentuje swobodną, rozimprowizowaną, niemal koncertową sesję zespołu z Polskiego Radia Gdańsk z sierpnia 1975 roku . Sekunda to kolejny zestaw nagrań zrealizowanych na zamówienie Wytwórni Filmów Dokumentalnych w Warszawie – tym razem osnutych głównie wokół niezwykle ciepłego brzmienia elektrycznego piana Fender-Rhodes.

Piano Fendera słychać też w twórczości MARTINA KRATOCHVILA. W kwietniu GAD zakończy cykl reedycji katalogowych albumów zespołu Jazz Q:

Zvěsti z 1979 roku uznawane przez wielu za najtrudniejszy, najbardziej ambitny i niezwykle intrygujący album w dorobku zespołu powraca w zremasterowanej wersji, wzbogacone o dodatkowy krążek z wersjami demo utworów, singlem z serii „Mini Jazz Klub” oraz niepublikowaną muzyką filmową z tego okresu.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Wrocławskie Centrum Technologii Audiowizualnych od 1 stycznia tego roku powróciło do swojej klasycznej nazwy: Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu. Do zbiorów tej instytucji GAD Records zagląda już od kilku lat:

W tym roku świętuje swoje siedemdziesiąte urodziny, co nie może pozostać bez echa: The Best of WFF to przekrojowy album, na którym obok klasycznych tematów z kultowych obrazów znalazły się unikatowe motywy z mało popularnych filmów. Całość rozpoczyna fragment najstarszej z zachowanych taśm z muzyką filmową w archiwum WFF: Piosenka kowbojska JERZEGO MICHOTKA z filmu Rancho Texas.

W tym miesiącu dostajemy tylko płyty CD, ale niebawem ma się to zmienić. A na maj wydawca zapowiada: „Będziemy rozbijać się samochodami, wyruszać na bardzo specyficzną misję oraz tworzyć świat w sześć dni i niszczyć go w piętnaście minut”.

GADRECORDS.pl

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«»

Poprzednie

Następne