Tour de Pologne i Pylon Audio Jade 20 High Fidelity: salon Q21, Pabianice. Relacja

Czwarte spotkanie z kolumnami Pylon Audio Jade 20 High Fidelity Edition – za nami.

W sobotę 17 czerwca odbyło się czwarte z cyklu spotkań, nazwanych przez nas Tour de Pologne, jako że chcemy spotkać się z jak największą grupą melomanów i fanów wysokiej jakości dźwięku. Miało ono miejsce w salonie Q21, mieszczącym się przy ulicy Reymonta 12 w Pabianicach.

www.Q21.pl

tekst WOJCIECH PACUŁA

zdjęcia Salon Q21

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Mateusz Jujka, szef Pylona, z systemem audio na którym słuchaliśmy nagrań w Q21

I tym razem podczas około trzygodzinnego spotkania, oprócz odsłuchu i historii powstania oraz projektowania kolumn Jade 20 High Fidelity, przygotowanej  z okazji 18-lecia pisma, można było posłuchać mojego autorskiego wykładu pt. Nagrania cyfrowe 1971-2023 na płytach LP.

O salonie kilka słów znajdziemy na jego stronach internetowych:

Salon Audio Video Q21 funkcjonuje nieprzerwanie od 2000 roku. Przez ten czas pomogliśmy wielu klientom, zarówno tym rozpoczynającym przygodę z audiofilskim sprzętem, jak i tym zdecydowanie zaawansowanym, w zgłębieniu wiedzy i przechodzeniu na co raz to wyższe poziomy audiofilskiego sprzętu. Dlatego niezależnie od Twojej obecnej sytuacji, na pewno sprostamy nawet najtrudniejszemu zadaniu. 
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Silna ekipa: Mateusz Jujka, Wiesław Zawada (Muarah), Maciek Lachowski (Fezz Audio) oraz autor artykułu

Podobnie, jak w czasie wcześniejszych spotkań, w systemie odtwarzającym znalazły się kolumny Pylon Jade 20 High Fidelity, wzmacniacze Fezz Audio oraz gramofon Muarah, tworząc całkowicie polski system. Także i tym razem osłuch odbył się w głównej sali salonu.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜   Uczestnicy spotkania, którym dostała się wygodna kanapa

Nie wiem, czy państwo pamiętacie, ale pisząc o poprzednim przystanku Tour de Pologne, który miał miejsce w warszawskim Salonie Planeta Dźwięku, obawialiśmy się o frekwencję, ponieważ był to wyjątkowo deszczowy dzień. Jak się okazało – niepotrzebnie. Tym razem również byłem pełen obaw, chociaż chodziło nie o deszcz, a o upał. Oto sobota 17 czerwca była jednym z gorętszych dni tego roku. Czyli: plaża, koszenie trawy, basen, a nie przesiadywanie w sali pełnej ludzi. I znowu – można na państwa liczyć. Goście przybywali stopniowo już niemal godzinę przed rozpoczęciem imprezy i choć jej start przełożyliśmy o chwilę, aby wszyscy dotarli, to frekwencja dopisała.

Było to już czwarte spotkanie, a każde z nich, powtórzę, rządzi się trochę innymi prawami. Wprawdzie struktura opowieści się nie zmienia, to ostatecznie historia, ale jednak dobór przekładów, a nawet wielu informacji – już tak. Tym razem zdecydowałem, że więcej opowiem o magnetofonach Mitsubishi i Sony, ponieważ to one ukształtowały wiat cyfrowego audio lat 80. i 90.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜   Kolumna Pylon Audio Jade 20 HF Edition oraz gadżety do wygrania, a pod nimi kolumny Pylona, rozlosowane po zakończeniu spotkania

Spis płyt użytych w czasie pokazu pod poniższym linkiem, za wyjątkiem płyty otwierającyej, którą tym razem były nagrania Sinatry dla Columbii (The Voice) oraz A Comparision in Sound. Digital vs Analog Recording.

HIGHFIDELITYNEWS.pl

Zwykle na koniec tej części puszczam państwu płytę firmy 3M porównującą nagrania cyfrowe i analogowe i pytam o to, które jest które (3M Company S80-1515 ⸜ 1978). Tym razem przywiozłem do Pabianic dwie płyty z nagraniem Hounds of Love, krążka Kate Bush z 1985 roku. Pretekstem była informacja, że utwór Running Up That Hill (A Deal with God), wykorzystany w ostatnim sezonie serialu Stranger Things, właśnie dobija do miliarda odtworzeń, co jest absolutnym rekordem; licznik minął jedynkę z dziewięcioma (!) zerami 22 czerwca (więcej → TUTAJ).

Płyty, które porównywaliśmy były remasterami – chciałem pokazać, czym różni się remaster analogowy od cyfrowego, a obydwa były z górnej półki. Płytę AAA przygotowała wytwórnia Audio Fidelity (AFZLP 087, 2010), a płytę ADA Fish People (0190295593865, 2018). Obydwie są doskonałe w swoim dotarciu do tego, jak ten materiał brzmi. Pierwszą zremasterowali w analogowym torze Kevin Gray i Steve Hoffman, a drugą Bernie Grundman, James Guthrie i Joel Plante, ale cyfrowo. To creme de la creme świata masteringowców.

Wynik zaskoczył wszystkich. Tylko trzy osoby wskazały poprawnie płytę z masterem analogowym, a i one wcale nie były przekonane, że brzmi on lepiej. Zobaczymy, co na to państwo w kolejnych salonach audio na naszej trasie. 

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Na sam koniec przeprowadziliśmy losowanie, w którym wyłoniony został nowy posiadacz małych monitorów firmy Pylon Audio. Na kwiecień przyszłego roku planujemy spotkanie podsumowujące cały Tour, zapewne w Warszawie, w czasie którego wylosowane zostaną aż DWIE pary kolumn Jade 20 High Fidelity Edition: jedna wśród zgromadzonych wówczas słuchaczy i druga wśród wszystkich uczestników spotkań, z całego roku.

Co mówiąc chciałbym państwu serdecznie podziękować za niezwykle przyjemne przedpołudnie – kłaniam się głęboko! 

Następne spotkanie dopiero po wakacjach, 9 września (sobota) w Poznaniu w salonie → AUDIOSTREFA.

A dwa kolejne:

9.12 WROCŁAW – Media Max

02.2024RZESZÓW – Linia Dźwięku

Do zobaczenia na trasie! ●

Tour de Pologne – ZAKOŃCZONE ETAPY

» Etap nr 1: AUDIONEO (ul. Kościelna 1, Rotmanka) ⸜ relacja → TUTAJ.

» Etap nr 2: AUDIOTRENDT (ul. Sołtysowka 35A, Kraków), relacja → TUTAJ.

» Etap nr 3: SALON Q21 (ul. Reymonta 12, Pabianice), relacja → TUTAJ.

www.PYLONAUDIO.pl

FEZZAUDIO.com

MUARAH.pl

galeria

Poprzednie

Następne