Canor Audio Virtus I2. Lampowy wzmacniacz zintegrowany

Słowacka firma Canior zaprezentowała swój nowy, najbardziej zaawansowany wzmacniacz zintegrowany.

Virtus’ to cnota, która już w starożytnym Rzymie niosła ze sobą konotacje męstwa, doskonałości, odwagi, charakteru i wartości postrzeganych jako cechy męskie i mocne. Tak też postrzega swoją konstrukcję producent.

Canor Audio Virtus I2 z linii Premium to zintegrowany wzmacniacz lampowy o którym firma pisze: „nowej generacji” z funkcją automatycznego biasu (auto-bias) i katodowym sprzężeniem zwrotnym (cathode feedback), pracujący w klasie A i zapewniający moc wyjściową 40 W na kanał. W Polsce po raz pierwszy będzie można go usłyszeć w tym roku podczas targów Audio Video Show 2023, gdzie zagrają razem z francuskimi kolumnami Triangle w sali 220 na Stadionie Narodowym.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Canor Audio Virtus I2 pozwala na natychmiastowe przełączanie pomiędzy trybem triodowym i ultraliniowym. Zastosowane w nim lampy KT88, 12AX7 i 12AT7 zostały dobrane po, jak czytamy, „dokładnej, pieczołowitej selekcji”, poprzedzonej 200-godzinnym wygrzaniem. Tak jak wszystkie urządzenia marki Canor także Virtus I2 został zaprojektowany i wyprodukowany w słowackiej fabryce o której producent mówi „jedna z najnowocześniejszych na świecie”

Urządzenie można rozbudować. Dzięki opcji sterowania synchronicznego Virtus I2 pozwala na wykorzystanie dwóch wzmacniaczy w trybie monoblokowym bez konieczności stosowania dodatkowego przedwzmacniacza. Łącząc dwie jednostki kablem do transmisji danych,  jedna z nich pełni wtedy funkcję „master”, a druga – „slave. Uzyskana w ten sposób konfiguracja mostkowa dwóch wzmacniaczy wykorzystuje w pełni symetryczne połączenie. Tryb Master/Slave ma moc wyjściową 80 W na kanał.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

W celu wyeliminowania mechanicznych zakłóceń pochodzących od transformatora jego rdzeń został zaimpregnowany próżniowo i zatopiony w całości w specjalnej mieszance antywibracyjnej. Firma postarała się zwrócić na to naszą uwagę mocując do niego specjalną płytkę z opisem. Ponadto spawana osłona tworzy „skuteczne ekranowanie elektromagnetyczne, poprawiając stosunek sygnału do szumu i zapobiegając zakłóceniom pochodzącym z zasilania”. Uzwojenia pierwotne i wtórne są oddzielone ekranującą folią miedzianą z zakładką 50%, co  z kolei zapobiega przenikaniu napięć zakłócających z sieci. Solidna aluminiowa obudowa ma dodatkowo chronić przed wibracjami i dbać o wytrzymałość urządzenia.

Transformator zasilający ma trzy uzwojenia pierwotne 230 V, 240 V i 250 V. Dzięki temu, że Virtus I2 wyposażony jest w obwód stabilizacji napięcia (VSC), monitoruje on w czasie rzeczywistym wartość napięcia wejściowego i automatycznie przełącza odpowiednie uzwojenie transformatora wejściowego.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Zamiast potencjometru do regulacji głośności zastosowano tu przełączany tłumik o skoku co 1 dB oraz minimalne tłumienie 63 dB. Rozwiązanie zaproponowane przez producenta umożliwia przejście sygnału przez od 0 do 6 styków przekaźnika w zależności od głośności. Odchylenie synchronizacji lewego i prawego kanału tłumika ma być dzięki tej konfiguracji mniejsze niż 0,05 dB:

Tłumik przekaźnika z indywidualnymi blokami dla każdego kanału zapewnia doskonałą separację kanałów. W testach odsłuchowych i słyszalnych udowodniono, że ten rodzaj regulacji głośności jest najlepszą opcją i dlatego zazwyczaj jest spotykany w droższych wzmacniaczach.

Podobnie jak wszystkie produkty Canor, także w modelu Virtus I2 zastosowano autorską, unikalną technologię CMT (CANOR PCB Milling Technology), czyli sposób frezowania płytki drukowanej:

Technologia CMT™ powstała jako efekt wieloletniego doświadczenia i starań o nieustanną poprawę właściwości dźwiękowych produktów Canor. Układy elektroniczne, które pracują ze stosunkowo wysokimi impedancjami, każde zwiększenie tangensa kąta strat (jak w przypadku kondensatorów) powoduje również pogorszenie zwiewności i obrazowania dźwiękowego. Przeciwdziała temu technologia CMT™, która pozwala zbliżyć współczynnik strat dielektrycznych (styczną stratności) płytek drukowanych do współczynnika stratności powietrza.

Producent deklaruje, że w torze sygnału zastosowano wyłącznie wysokiej jakości kondensatory polipropylenowe. Użycie kondensatorów o dużej pojemności w filtrze zapewnia odpowiednią energię dla precyzyjnego i dobrze zdefiniowanego basu. Pojemność kondensatorów w filtracji wynosi 2200 μF/500 V.

 

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Cena: 42 990 zł.

→ www.CANOR-AUDIO.com

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

Poprzednie

Następne