STATEMENT in High Fidelity 2023 ⸜ Polish Edition. Międzynarodowe nagrody rozdane!

Po raz kolejny przyznane zostały nagrody STATEMENT in High Fidelity 2023 – tym razem w edycji „polskiej”!

Dirk Sommer, redaktor naczelny magazynu HIFISTATEMENT.net pisał:

Na początku 2019 roku Wojciech Pacuła, redaktor „High Fidelity”, i ja, redaktor hifistatement.net, wpadliśmy na pomysł, aby nasze magazyny przyznały nieco inną niż wszystkie inne, wspólną nagrodę jako wyraz naszej polsko-niemieckiej współpracy: STATEMENT In High Fidelity. Pomysł był taki, aby nie wiązało się to z żadnymi kosztami dla laureatów i nie powinno to być działanie inflacyjne: każdy z nas wskazałby tylko jednego laureata na targach w Warszawie i jednego na High End w Monachium. Nagrody są wręczane podczas kolacji, na którą „High Fidelity” i hifistatement.net zapraszają zwycięzców: wieczór pełen inspirujących rozmów oraz dobrego jedzenia i napojów – zupełne przeciwieństwo gorączkowej imprezy. Po raz pierwszy nagrodę STATEMENT In High Fidelity przyznaliśmy w listopadzie 2019 roku.

Od tamtego czasu minęły cztery lata i nagrodę otrzymało szesnaście produktów. Wspólnie, hifistatement.net oraz „High Fidelity”, mają zaszczyt ogłosić najnowszych wyróżnionych:

 

  • Sikora KV12 MAX ZIRCONIUM SERIES ⸜ ramię gramofonowe; test → TUTAJ,
  • WestminsterLab QUEST & REI ⸜ przedwzmacniacz liniowy & wzmacniacz mocy (monobloki); test w HFS → TUTAJ, test w HF → TUTAJ.
tekst DIRK SOMMER ⸜ hifistatement.net
zdjęcia hifistatement.net/„High Fidelity”
» Polecamy: HIGH FIDELITY na Audio Video Show 2023, więcej → TUTAJ.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Przyznanie nagród przebiega sprawnie: wspólnie z Wojciechem Pacułą dość wcześnie wyłoniliśmy laureatów, zaproszenie jest gotowe, obaj zwycięzcy będą w Warszawie i wieczorem mamy wolny wieczór na wręczenie nagród.

O ile czytelnicy hifistatement.net mogli niedawno zapoznać się z artykułem kolegi, który zadecydował o wyborze zdobywcy nagrody, o tyle czytelnicy highfidelity.pl będą musieli poczekać do początków listopada, żeby przeczytać polską wersję testu, na podstawie którego dokonaliśmy wyboru. Nie powinno być z tym jednak problemu, jako że Wojciech Pacuła przedstawił swoim czytelnikom te same urządzenia już w styczniu 2021 roku.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Wybór Wojtka Pacuły: J.Sikora KV12 MAX

A teraz o nagrodzonych komponentach. W tym roku Wojtek optował za ramieniem gramofonowym J.Sikora KV12 Max Zirconium:

RZECZĄ, KTÓRA SZCZEGÓLNIE MOCNO utkwiła mi w pamięci po teście ramienia KV12 Max jest to, że można było z nim muzyki słuchać ciszej, bo i tak wszystko było z nim czytelne. Przywołałem wcześniej porównanie taśmy i płyty, technik direct-to-disc i direct-to-two track, niech więc dopełni trójcę porównanie tłoczenia Test Press i klasycznej płyty winylowej: testowane ramię brzmi bardziej jak to pierwsze.
Pozwala ono odczytać igle niebywałą ilość informacji i podaje je w niezwykle dynamiczny sposób. To wciąż jest przy tym ramię delikatne, jeśli tak można powiedzieć, to znaczy nie znęcające się nad nagraniami, a wchodzące z nimi w sojusze. Dzięki niemu ADAM MAKOWICZ z niedawno wydanej płyty Blue Sapphires brzmiał czyściej i szybciej niż z KV12. Starsze ramię ma swoje zalety, takie jak ciepło, gęstość i wewnętrzne skupienie. Ramię z cyrkonowym zawieszeniem jest jednak tak rozdzielcze, że chyba żadne inne ramię, które miałem u siebie w testach tego nie przebiło.
A i tak najważniejsze jest to, że słucha się z nim muzyki z ekscytacją, z zaciekawieniem. Nie ma tu miejsca na dłużyzny, jest akcja, a kiedy trzeba oddech, ale bez przesady. W Rejsie Marka Piwowskiego (1970), grany przez Zdzisława Maklakiewicza inżynier Mamoń mówił, że w polskim filmie nic się nie dzieje. Tutaj wręcz przeciwnie – wciąż coś się dzieje. Z KV12 Max nawet cisza niosła z sobą jakąś energię i miała muzyczny sens. I o to chyba w muzyce chodzi.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Brak widocznych elementów sterujących podkreśla elegancki wygląd WestminsterLab Quest

Wybór hifistatement.net do nagrody Statement in High Fidelity 2023 w polskiej edycji to przedwzmacniacz i końcówki mocy WestminsterLabs Quest i Rei. Podsumowanie naszego testu brzmi:

Dla mnie WestminsterLabs Quest i Rei ucieleśniają współczesny inteligentny high-end w jego najczystszej formie. Pozbawione wszelkich zbędnych błyskotek, przekonują nie klarownymi  liniami i umiarkowanymi rozmiarami podobnie jak krótka ścieżka sygnałowa z niewielką ilością komponentów – i, co oczywiste, znakomity dźwięk. Nie znam zbyt wielu kombinacji wzmacniaczy o tak spontanicznej dystrybucji mocy, o tak wysokiej szczegółowości i tak szerokiej panoramie dźwiękowej. Trio marzeń!

Również i zestaw czterech wzmacniaczy mocy – jest taka opcja – był pod każdym względem przekonujący:

WestminsterLab dokonał tego dzięki układowi pozwalającemu na mostkowanie (każdego monobloku – red.). Pomimo czterokrotnego zwiększenia mocy potrzebnej, aby urządzenia brzmiały jeszcze bardziej płynnie, harmonijnie i elegancko, paradoksalnie, w dźwięku „słyszy się” mniej technologii, a więcej muzyki.
Gratulujemy zdobywcom nagród!
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜Wzmacniacz mocy WestminsterLab Rei jest wyjątkowo kompaktowym urządzeniem jak na oferowaną moc 200 watów przy czterech omach
Poprzedni zwycięzcy

» 2023 GERMAN EDITION: J.Sikora KV12 MAX ZIRCONIUM SERIES ⸜ ramię gramofonowe; test → TUTAJ | WestminsterLab QUEST & REI ⸜ przedwzmacniacz liniowy & wzmacniacz mocy (monobloki); test w HFS → TUTAJ, test w HF → TUTAJ

» 2022 POLISH EDITION: Crystal Cable Art Series Da Vinci – interkonekt + kable głośnikowe test TUTAJ | Raidho X1t – kolumny głośnikowe test → TUTAJ

» 2022 GERMAN EDITION: Børresen 05 Silver Supreme Edition – kolumny głośnikowe test → TUTAJ | Soulnote P-3 SE – przedwzmacniacz liniowy test → TUTAJ

» 2021 POLISH EDITION: Siltech Classic Legend – interkonekt + kabel głośnikowy; test → TUTAJ | Thiele TA01 – ramię gramofonowe; test → TUTAJ

» 2021 GERMAN EDITION: Ferrum Hypsos – zasilacz DC; test → TUTAJ | RCM Audio Big Phono – przedwzmacniacz gramofonowy; test → TUTAJ

» 2020 POLISH EDITION: Ayon Audio  CD-35 II HF Edition – odtwarzacz Compact Disc, test → TUTAJ | Transrotor TRA 9 –  – ramię gramofonowe; test → TUTAJ

» 2020 GERMAN EDITION: Gryphon ETHOS – odtwarzacz Compact Disc; test → TUTAJ | Melco S100 – przełącznik LAN; test → TUTAJ

» 2019 POLISH EDITION: Nordost QPOINT – „Resonance Synchronizer”, test → TUTAJ | Audioquest NIAGARA 1000, 5000, 7000, TORNADO, THUNDER, NRG-Z3 – kondycjonery napięcia zasilającego AC + kable zasilające AC; test → TUTAJ

»«

Poprzednie

Następne