Musical Fidelity M3x DAC. Nowy przetwornik cyfrowo-analogowy

Brytyjski producent proponuje przystępny cenowo przetwornik cyfrowo-analogowy

Rok po wprowadzeniu do sprzedaży topowego przetwornika cyfrowo-analogowego M6x, Musical Fidelity powraca z jego młodszym bratem M3x DAC.

M3x DAC ma ściankę przednią o szerokości 43 cm i bazuje na układach Burr Brown PCM 1795 i SRC 4392. Wszystkie sygnały PCM są upsamplowane do 24 bitów i 192 kHz po to, aby osiągnąć – jak czytamy w materiałach prasowych, „najczystszy dźwięk o najniższych zniekształceniach”.

Oba wyjścia analogowe – RCA i zbalansowane XLR mają swoje własne bufory wyjściowe. Jak pisze producent, „dzięki ultraniskiemu poziomowi szumów, wysokiemu napięciu wyjściowemu i wysokiemu prądowi, uzyskano wyjątkowo piękny dźwięk”

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

W M3x DAC znajdziemy firmowe transformatory o nazwie Super Silent Power Transformers. Zastosowano w nim również wysokiej klasy gniazda IEC z filtrami EMI i blokerem DC. Jak mówi producent:

Zawsze dążyliśmy do tego, aby obwody elektryczne i  układ płytki były najwyższych standardów. Projekt i struktura układu muszą być „szyte na miarę” dla każdej aplikacji, aby uzyskać dobre parametry mierzalne oraz wspaniały dźwięk. Słuchacz powinien otrzymać holograficzne doświadczenie muzyczne w swoim domu.

Urządzenie umieszczono w solidnej obudowie. To nie tylko element dizajnerski, ale – jak mówi producent – także podstawa dla przetwornika cyfrowo-analogowego i ochrona obwodów elektrycznych przed polami elektromagnetycznymi.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Dane techniczne (wg producenta)
» Przetwornik cyfrowo-analogowy
  • DAC: PCM1795
  • Konwerter częstotliwości próbkowania: SRC4392
  • Całkowity skorelowany jitter: < 48 pikosekund w szczycie
  • Liniowość: <0,2 dB do -100 dB
  • Pasmo przenoszenia: -0,2 dB przy 20 Hz, 0,1 dB przy 20 kHz; 1,5 dB przy 70 kHz
  • Separacja kanałów: < -115 dB przy 10 kHz @ 0 dBFS
  • Stosunek sygnału do szumu: >107 dB, „A”- wtd, 1 kHz @ 0 dBFS
  • Całkowite zniekształcenia harmoniczne: < 0,005% przy 1 kHz @ 0 dBFS
» Wejścia cyfrowe
  • 2x koncentryczne, do 24 bitów, 192 kHz (stereo PCM)
  • 2x optyczne, do 24 bitów, 192 kHz (stereo PCM)
  • 1x USB Audio Class 2.0, „USB B”; do 32 bitów, 192 kHz (stereo PCM), DSD256 (stereo DoP i natywny)
» Wyjścia analogowe
  • 1 para liniowych RCA fix/var @ 2 V RMS przy 0 dBFS
  • 1 para liniowych XLR fix/var @ 4 V RMS przy 0 dBFS
  • Impedancja wyjściowa: <50 Ω
» Informacje ogólne
  • Wymiary (szer. x wys. x gł.): 440 x 100 x 363 mm
  • Maks. pobór mocy: 15 W, <0,5 W w trybie czuwania
  • Waga: 6,8 kg
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Cena: TBA

www.MUSICALFIDELITY.com

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

 

Poprzednie

Następne