Master Quality Reel To Reel Tapes od firmy Horch House

Horch House zapowiedział nowe tytuły dostępne na kopiach analogowych taśm-master.

Już można zamawiać „Master Quality Reel To Reel Tapes” takich artystów, jak Oscar Peterson, Joe Pass, Ella Fitzgerald, Bert Kaempfert, Fritz Reiner, Monty Alexander, Joe Henderson, Bill Evans, George Duke. Dwie szpule kosztują 499 USD.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
CZYM WŁAŚCIWIE JEST „ORYGINALNA TAŚMA MASTER”?

Jak czytamy w materiałach prasowych, termin ten jest czasem niewłaściwie używany lub błędnie interpretowany, dlatego warto wyjaśnić, co jest czym. Kiedy album jest nagrywany, czy to w studiu, czy na scenie, będzie to nagranie wielościeżkowe z wykorzystaniem kilku mikrofonów i/lub różnych sesji do nagrywania każdego pojedynczego elementu osobno (instrumenty, wokale) lub na żywo. Inżynierowie nagrań następnie łączą ze sobą różne elementy, edytując je i miksując, aby uzyskać pożądany efekt i usunąć niechciany szum, czego kulminacją jest ostateczna wersja albumu. To oryginalna studyjna taśma-matka, ale nie jedna, ale kilka: każda z nich uważana jest za „oryginalny master”.

Ten oryginalny master jest następnie wykorzystywany jako „podstawa” dla wszystkich kolejnych kopii, tłoczeń, remasteringów itp. Ale oczywiście z każdym kolejnym zabiegiem traci się część oryginalnych informacji, a tym samym pogarsza się jakość dźwięku. Dlatego nic nie brzmi tak dobrze, jak oryginalna studyjna taśma-matka.

Jak informuje HORCH HOUSE podczas kopiowania taśm nie dokonuje żadnych zmian w sygnale, nie jest to więc remastering. „Remastering” można porównać do użycia oprogramowania komputerowego do edycji oryginalnej fotografii. Zaletą jest to, że możesz usunąć niechciane ślady lub szumy, wyczyścić rzeczy, usunąć zniekształcenia i zwiększyć kontrast. Minusem jest to, że często traci się naturalną esencję oryginału, a wynik może wydawać się często syntetyczny, pozbawiony prawdziwego charakteru.

Niefortunnym faktem jest to, że taśmy, podobnie jak fotografie, starzeją się z czasem, a większość analogowych masterów ma teraz od 30 do 80 lat. Dlatego Horch House wykonuje coś, co nazywa „miękkim odnawianiem”, które – jak czytamy – „jest kluczem do odzyskania oryginalnej jakości taśmy-matki”.

 

Cechy szczególne
    • 2 szpule
    • Taśma: SM468
    • Szpula: 10,5”, metalowa
    • Prędkość: 38 cm/s (15 IPS-CCIR), 1/4″ (510 nWb)
    • Kopiowanie na magnetofonach Studera
    • Ręczne kopie
    • Pelna licencja i zgody wytwórni oraz wydawcy

www.HORCHHOUSE.com

tekst red./mat. prasowe
foto Birgit Summer | mat. prasowe

Poprzednie

Następne