Reed Muse 3A. Gramofon w stylu Bauhaus

Litewska firma Reed zaproponowałą genialnie wyglądający gramofon Muse 3A o charakterystycznym dizajnie.

Urządzenie zostało zaprojektowane i zbudowane na Litwie, a jego bryła jest – jak czytamy w materiałach prasowych – zgodna z „zasadami stylu Bauhaus”. Gramofon dostępny jest w trzech kolorach – Carnelian Red, białym i czarnym. Uniesiony nieco ponad korpus talerz i ukryte nóżki dają wrażenie lekkiego, niemal unoszącego się w powietrzu przedmiotu, choć w rzeczywistości gramofon jest naprawdę ciężki. Korpus gramofonu Reed Muse 3A, w tym spód, jest wykonany ze sklejki brzozowej, co zdaniem firmy Reed czyni go trwałym, stabilnym i niepodatnym na rezonanse.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Główne łożysko Reed Muse 3A jest takie samo jak w modelu Muse 3C. To odwrócone łożysko kulkowe wzdłużne dla osi głównej. Kulka łożyska wykonana jest ze stali nierdzewnej, a stabilność boczną uzyskano dzięki zastosowaniu, jak czytamy, bardzo trwałego i cichego łożyska ślizgowego.

Gramofon Muse 3A jest szczególny o tyle, że może pracować albo z napędem paskowym albo z kółkiem pośredniczącym („iddler”). Można go bardzo łatwo przełączyć na napęd paskowy lub cierny, w taki sam sposób jak Muse 3C. Główna różnica między modelami Muse 1C, Muse 3C i Muse 3A polega na tym, że Muse 3A wykorzystuje pojedynczy silnik prądu stałego, a nie dwa lub trzy. Taki układ ma na celu minimalizację szumów pochodzących z układu napędowego, które mogą być przenoszone na LP i wkładkę gramofonową.

Reed Muse 3A wyposażono w cyfrowy wskaźnik systemu sterowania, który określa prędkość obrotową talerza i podaje inne ważne informacje dotyczące pracy gramofonu. Z modułem wyświetlacza zintegrowano poziomicę podłączoną do bardzo dokładnego miernika, dzięki czemu można go ustalić w wyjątkowo łatwy sposób.

Reed Muse 3A umożliwia zamontowanie jednego lub dwóch ramion, mocowanych centralnie lub niecentralnie, o efektywnej długości od 9,5” do 12”.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Dane techniczne
  • Kolory: czerwony karneol, biały, czarny
  • Napęd: paskowy lub z kółkiem pośredniczącym; jeden bezrdzeniowy silnik prądu stałego
  • Prędkość obrotowa: 33 1/3, 45 obr./min
  • System stabilizacji prędkości: oparta na zegarze kwarcowym pętla synchronizacji fazowej (PLL)
  • Maks. odchylenie średniej prędkości: +/– 0,05%
  • Wskazania: cyfrowe – prędkość obrotowa talerza, poziom i inne informacje
  • Napięcie zasilania: DC +12 V, poprzez zasilacz 100 – 240 V AC
  • Ramiona: do dwóch, mocowanie centralne lub niecentralne; długość efektywna od 9,5” do 12”
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.):
  1. z jednym ramieniem: 560 x 345 x 150 mm
  2. z dwoma ramionami: 730 x 345 x 150 mm
  • Waga bez ramion: 15 kg
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Cena: 15 000 euro 

www.REED.lt

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

Poprzednie

Następne