Musical Fidelity M8xTT. Gramofon

Firma Musical Fidelity proponuje nowy gramofon, model M8xTT.

Brytyjczycy składają w ten sposób hołd modelowi M1, którego produkcja zakończyła się w 2004 roku. W 2002 Antony Michaelson poprosił Heinza Lichteneggera o to, aby pomógł mu pomoc zaprojektować high-endowy gramofon, który pasowałby do jego elektroniki. Pomysł był taki, aby połączyć z sobą metal i akryl. Z tego namysłu narodził się M1. M8xTT ma, jak pisze producent, „podążać tą samą ścieżką, ale z kilkoma poprawkami i usprawnieniami”.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Najważniejsze cechy
  • Podwójna podstawa z akrylu
  • 10-calowe ramię z aluminium
  • Ustawiane azymut i VTA
  • Wyjścia RCA i XLR
  • Odsprzęgnięty silnik
  • Podwójny aluminiowy talerz z insertami
  • Ustawiana wysokość nóżek
  • Ręcznie polerowany akryl
  • Skórzana mata
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
  • Ciężki, aluminiowy docisk
  • Quasi-zbalansowany kabel RCA
  • Ręcznie wykonany w Europie
Ramię

10-calowe ramię jest, jak informuje producent, zupełnie nową konstrukcją i ma się charakteryzować ultra niskimi rezonansami. Jego zawieszenie wykonano na elementach akrylowych, a rurka ma okrągły, zwężający się ku główce ramienia, przekrój.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Użytkownicy mają do dyspozycji regulację azymutu oraz VTA, a ramię dostarczane jest z dwoma przeciwwagami, dzięki czemu można z nim stosować wkładki o masie od 6 do 20 g. Przeciwwagi są tłumione materiałem o nazwie TPE. Thermoplastic Elastomer, czyli elastomer termoplastyczny został opracowany przez firmę Orfofon z myślą o jej ramionach i wkładkach. Z tyłu gramofonu umieszczono DWA wyjścia – RCA oraz XLR.

Silnik i talerz

Silnik umieszczono w specjalnej gąbce mającej na celu minimalizację jego drgań i odprzęgnięcie go od ramienia i talerza, a jednocześnie zapewnienie sztywności połączenia. Elektroniczna kontrola prędkości obrotowej pozwala na przełączanie pomiędzy 33 1/3 i 45 rpm. Moment obrotowy przenoszony jest z talerzyka na osi silnika na talerz główny za pomocą silikonowego paska. Talerz jest zbudowany z dwóch osobnych, aluminiowych elementów i również on jest tłumiony TPE. Aby poprawić efekt koła zamachowego talerze połączone są metalowymi insertami.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Nóżki

Gramofon stoi na czterech ciężkich, aluminiowych nóżkach, tłumionych – ponownie – TPE. Zastosowano w nich tłumienie magnetyczne oraz teflonowe przekładki pomiędzy nimi i podstawą. Wysokość nóżek można regulować w łatwy sposób, kręcąc moletowanym elementem pośrodku.

Dane techniczne
  • Prędkość obrotowa: 33, 45 (elektroniczna zmiana prędkości)
  • Typ: napęd paskowy sterowany elektronicznie
  • Talerz: aluminiowy talerz warstwowy z insertami aluminiowymi (10 kg), tłumiony TPE
  • Łożysko talerza: odwrócone z ceramiczną kulką pośredniczącą
  • Ramię: 10-calowe ramię Musical Fidelity
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
  • Efektywna masa/długość ramienia: 17 g/254 mm
  • Overhang: 16 mm
  • Wow & flutter: 33 obr./min: +-0,05%, 45 obr./min +-0,04%
  • Dryft prędkości obrotowej: 33 obr./min: +-0,11%, 45 obr./min: +-0,10%
  • Stosunek sygnału do szumu: -78 dB
  • Wymiary: 533 x 245 x 413 mm
  • Waga: 31,5 kg
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Cena: 8990 euro.

www.MUSICALFIDELITY.com

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

 

Poprzednie

Następne