Audioteka świętuje 15-lecie działalności

Audioteka, prekursor polskiej branży audiobooków, świętuje w listopadzie 15-lecie swojej działalności.

W ramach obchodów jubileuszu, słuchacze uzyskają dostęp do premierowych superprodukcji oraz będą mogli skorzystać z atrakcyjnych promocji, które otwiera akcja zniżkowa z okazji Black Week. „Mamy jeszcze wiele do opowiedzenia” – zapowiadają twórcy serwisu.

W 2008 roku, kiedy Audioteka rozpoczynała swoją działalność, jeszcze jako serwis sprzedający książki w formie audio, w Polsce dostęp do internetu miało niemal o połowę mniej użytkowników niż obecnie (ok 15 vs. ok 29 mln), a prędkość dzisiejszego łącza internetowego była jeszcze w sferze wyobraźni. Polski internauta miesięcznie spędzał wtedy 44 godziny online. Obecnie spędza w internecie 51 godzin – tygodniowo. Te liczby pokazują, jak zmienił się polski internet, a co za tym idzie również preferencje i oczekiwania jego użytkowników.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Jak czytamy w  materiałach firmowych, Audioteka od 15 lat „nieprzerwanie wzbogaca swoją ofertę, dostarczając miłośnikom literatury najwyższej jakości cyfrowe treści od superprodukcji, przez audioseriale, po audycje i podcasty autorstwa popularnych twórców”. Dziś serwis posiada największy polskojęzyczny zbiór treści audio, zawierający kilkadziesiąt tysięcy produkcji. Od 2008 roku użytkownicy poświęcili na zapoznanie się z jego katalogiem ponad 140 mln godzin i – gdyby miała to zrobić jedna osoba – zajęłoby jej to ponad 16 tys. lat. Jednak najbardziej oddany użytkownik, spędził w aplikacji 18 tys. godzin. (czyli 750 dni!). Kryminały, powieści historyczne i fantasy, a także klasyki literatury – od lat wśród słuchaczy są niezmiennie najpopularniejszymi gatunkami literackimi.

Kiedy Audioteka debiutowała na polskim rynku, byliśmy chwilę po premierze pierwszego iPhone’a, najpopularniejszą marką telefonów komórkowych wciąż była Nokia, a komputery miały często słabszą wydajność niż współczesne smartfony. W naszym katalogu dostępnych było nieco ponad 500 produkcji i chyba nikt wtedy nie marzył, że przez kolejnych 15 lat ich liczba wzrośnie do niemal 30 tysięcy. Udało nam się powiększyć zespół, zmienić model biznesowy, otworzyć własne studio, wejść na rynki zagraniczne, a także wyprodukować miliony godzin audiobooków słuchanych przez miliony użytkowników. To wszystko napawa nas ogromną radością i motywuje nas do dalszego rozwojukomentuje Arkadiusz Seidler, CEO Audioteki.

Audioteka świętuje swoje 15-lecie tak promocjami i premierami, w tym z aż trzema nowymi superprodukcjami. W listopadzie odbyła się premiera specjalnego odcinka podcastu PigOut i Chmielarz gadają o książkach, w którym autorzy wskazali najciekawsze ich zdaniem realizacje Audioteki. Z okazji urodzin platforma zaprezentuje swoim słuchaczom także dwie superprodukcje, które powstały w ramach wezwania Usłysz kulturę o tematyce science fiction – Pierwsze miasto Alary autorstwa Katarzyny Szkiłądź i Dawida Wiktorowskiego oraz Nexa Aleksandry Panisko. Inspiracją do napisania scenariuszy była wizjonerska twórczość Stanisława Lema. Dodatkowo, 13 listopada rozpoczął się Black Week, podczas którego można nabyć blisko 6 tys. audiobooków w obniżonych cenach. Miesiąc zakończy się premierą Dzienników gwiazdowych Stanisława Lema w formie superprodukcji (!), z udziałem aktorów takich jak: Piotr Adamczyk, Przemysław Bluszcz, Łukasz Lewandowski oraz Krzysztof Gosztyła.

Zespół Audioteki obiecuje, że to dopiero początek historii i ma jeszcze wiele do opowiedzenia.

AUDIOTEKA.com

tekst red./mat. prasowe

zdjęcia mat. prasowe

 «●»

Poprzednie

Następne