Divine Acoustics Galileo. Nóżki antywibracyjne

Divine Acoustics przedstawia nowe flagowe stopy antywibracyjne z funkcją strojenia.

Jak pisze producent, Galileo zostały zaprojektowane „do współpracy z wysokiej klasy urządzeniami audio”. Materiały prasowe opatrzył mottem Nikola Tesli: „Jeśli chcesz zrozumieć wszechświat, myśl o energii, częstotliwości i wibracjach”. Czytamy w nich również:

(Galileo) tłumiąc mikrodrgania pomagają urządzeniom osiągnąć maksimum ich możliwości brzmieniowych. Galileo nie ingerują w barwę urządzeń, nie wyostrzają brzmienia, ani go sztucznie nie ocieplają. Znacząco obniżają natomiast poziom szumów powodowanych właśnie przez mikrodrgania  sprawiając, że dźwięki i informacje przestrzenne w nagraniach, które wcześniej były maskowane, teraz są doskonale słyszalne.
Galileo to prawidłowy timing nagrania, wysoka rozdzielczość, niemaskowane wybrzmienia poszczególnych dźwięków, mikrodynamika, informacje o planach i przestrzeni. Po prostu muzyka.
» Wywiad z właścicielem i konstruktorem firmy, PIOTREM GAŁKOWSKIMTUTAJ.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
BUDOWA

Każda z nóżek Galileo składa się z sześciu głównych modułów tworzących obudowę i oprawę pakietów tłumiących oraz mechanizm regulacji wysokości, który umożliwia korektę rezonansu własnego stopy. Część środkową stanowi gwintowany rdzeń osadzony na pierścieniu o określonym rozkładzie masy. Pomiędzy górną i dolną częścią stopy rozłożonych zostało w pakietach łącznie 21 warstw tłumiących . Jak informuje producent, „w odpowiednim rozkładzie elementów po obwodzie wielokrotnie zastosowano zasadę złotego podziału”. Obudowa wykonana jest ze stali nierdzewnej i wysokiej jakości akrylu.

JAK DZIAŁA GALILEO? 

Na rezonanse urządzenia wpływają jego masa, kształt, wymiary zewnętrzne, a także materiały, z których zostało wykonane oraz rozkład elementów wewnątrz urządzenia – umiejscowienie transformatora, mechanizmu itp.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Biorąc pod uwagę tak wiele zmiennych, aby stopy antywibracyjne spełniały swoją funkcję, należy je – jak pisze producent – „zestroić” z urządzeniem. Zmianę rezonansu w Galileo zapewnia regulacja centralnego trzpienia. Jego wysokość można zmieniać o 8 milimetrów kręcąc 6 pełnych obrotów gwintu. Producent mówi:

Generalnie im urządzenie będzie cięższe, tym Galileo będą ustawione niżej, jednak ze względu na wiele innych własności, które również wpływają na rezonans własny urządzeń, ostateczną wysokość Galileo należy dobrać w trakcie sesji odsłuchowych. Więcej o ustawianiu i strojeniu Galileo w instrukcji obsługi. 
TECHNOLOGIA

Producent informuje, że badania własności mechanicznych wielu materiałów i ich wpływu na brzmienie zestawu audio zaowocowały stworzeniem „pozytywnie wpływającej na brzmienie kombinacji warstw” składających się głównie z  pierwiastków oraz kilku prostych związków chemicznych występujących w naturze. Złożenie tych warstw nazwał „pakietem tłumiącym”, a całość technologią CeraGem.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Technologia CeraGem ma łączyć w sobie zalety twardych materiałów: spieku ceramicznego, kamieni szlachetnych mających powtarzalną strukturę kryształu oraz wielu różnych metali i niemetali. Technologia CeraGem jest autorskim rozwiązaniem Divine Acoustics i nie powiela schematów stosowanych przez inne firmy, które walczą z drganiami przy pomocy kulek ceramicznych, miękkich przekładek, magnesów lub łożysk.

  Cena

Cena w Europie wynosi  700 euro (+VAT) za zestaw trzech sztuk, a w Polsce  2900 zł.

DIVINEACOUSTICS.com

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

Poprzednie

Następne