STATEMENT in High Fidelity | German Edition 2024 ⸜ wręczenie nagród

W czasie wystawy High End 2024 zostały wręczone nagrody STATEMENT in High Fidelity 2024 w edycji niemieckiej.

W malowniczych okolicznościach bawarskiej wsi, w prawdziwie „natywnej” knajpie na uboczu, w której mówi się językiem bawarskim, którego nie rozumieją nawet ludzie nawet z Monachium, wręczyliśmy wraz z Dirkiem Sommerem, redaktorem naczelnym High Fidelity nagrody w niemieckiej edycji Statement in High Fidelity za rok 2024.

To już (dopiero) siedemnasta i osiemnasta nagroda, które przyznajemy. Tym razem magazyny „High Fidelity” i HIFISTATEMENT.net uhonorowały produkty z Tajwanu i Włoch:

·       Keces K4 ⸜ przedwzmacniacz, test → TUTAJ ˻ DE ˺
·       Norma Audio REVO CDP-2 ⸜ odtwarzacz Compact Disc, test → TUTAJ ˻ PL ˺
tekst WOJCIECH PACUŁA
zdjęcia Plan B/Birgit Hammer-Sommer, „High Fidelity”
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Ponieważ miejsce o którym mowa jest naszą stałą „placówką”, a Dirka znają tam już bardzo dobrze, wszystko przebiegło gładko i przyjemnie. Na spotkanie przyjechali bracia zawiadujący firmą Keces, w tym jej CEO, RONALD (KANG YU) LIAO, a firmę Norma Audio reprezentowali ENRICO ROSSI, jej właściciel i główny konstruktor, a także ALBERTO BARONI, jej szef sprzedaży i działu PR (wywiad z Enrico → TUTAJ). Ciekawe, ale tajwańska firma powstała na bazie producenta transformatorów toroidalnych, których produkcją zajmuje się ich ojciec, pan Liao. Nie przypomina to państwu czegoś? A Fezz Audio? – Przecież to dokładne przeniesienie tej samej historii, tyle że dwanaście lat później – Keces Audi powstała w 2002 roku, a Fezz Audio w 2014. I podobnie, jak dzisiaj polska firma produkuje toroidy dla wielu firm audio z całego świata, tak i Tajwańczycy się w tym wyspecjalizowali. Co było przyczyną śmiesznej sytuacji.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Wręczenie nagrody dla firmy Norma Audio – ALBERTO BARONI flankowany przez Dirka Sommera (z lewej) i Wojciecha Pacułę

Przyjechaliśmy z Dirkiem na miejsce nieco przed czasem, po kieliszku lub dwóch wypitych u niego w domu, a okazjo się, że nie byliśmy pierwsi – szefowie Kecesa już byli na miejscu. Przywitaliśmy się, usiedli, a zaraz za nami przyjechali panowie z Norma Audio. Jedni popatrzyli na drugich – i w śmiech. Jak się okazało, poznali się przed laty, kiedy to Enrico szukając transformatorów dla swoich produktów zjeździł pół Azji, a jeden z jego przystanków był w tajwańskiej fabryce transformatorów, czyli tam, gdzie powstają produkty Kecesa. Od tamtej pory się nie widzieli i połączył ich na nowo dopiero niemiecko-polski zespół złożony z Dirka i piszącego te słowa.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Wręczenie nagrody dla firmy Keces – RONALD (KANG YU) LIAO, ponownie flankowany przez nas, tym razem z odwróconymi kanałami 🙂

Gdzieś między pierwszym i drugim daniem, kiedy już się pośmialiśmy, rozmowa musiała zejść na sytuację w Europie, a więc i wojnę. Nasi goście z Tajwanu opowiedzieli przy tym o własnych lękach i problemach. A tych jest sporo, jak się okazuje. Jak mówili, na Tajwanie powszechne jest przekonanie, że Chińczycy zaatakują w 2027 roku. Wielu majętnych ludzi już wyjechało, a część zamierza. Najczęstsze kierunki to, jak mówili, Japonia, Kanada i Australia. Ludzie z Kecesa nigdzie się nie wybierają, są po służbie wojskowej i zamierzają walczyć.

Staraliśmy się jednak nie popaść minorowy nastrój i po jakimś czasie tematy w rozmowie były już lekkie i przyjemne.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Wszyscy uczestniczący w spotkaniu przez wejściem do restauracji

Jednym z głównych punktów okazało się zamówienie przeze mnie lokalnego piwa Tomma (nie wiem, czy dobrze je zapisuję) i czerwonego wina. Piwo pił Alberto, więc chciałem się do niego przyłączyć, a wino Dirk, i z nim również chciałem się napić. Zamówiłem więc jedno i drugie, czym spowodowałem chwilowy paraliż obsługującej nas kelnerki. Nie dość, że Dirk ledwo się z nią dogadywał po niemiecku, to jeszcze, jak się okazało, połączenie piwa i wina było tak dużą rzadkością i aberracją, że po chwili, po dyskusjach za kontuarem, podeszły do mnie dwie kelnerki, żeby upewnić się, że wiem, co mówię. Wiedziałem, przez co do końca kolacji byłem obserwowany przez obsługę, czy aby z czymś jeszcze nie wyskoczę.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Spotkanie zakończyło się grubo po zmroku, już wewnątrz restauracji; jak widać, sztywno nie było 🙂

Rozstawaliśmy się z uśmiechami na ustach, a ja wraz z Birgit i Dirkiem wróciliśmy do ich domu, aby dokończyć napoczętą butelkę szampana. I porozmawiać o przyszłości. Bo już niedługo, w październiku druga w tym roku odsłona nagrody, tym razem w edycji polskiej.

Gratulujemy nagrodzonym firmom i do zobaczenia!
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Zwycięzcy nagród STATEMENT in High Fidelity w poprzednich latach:

» 2023 POLISH EDITION: J.Sikora KV12 MAX ZIRCONIUM SERIES ⸜ ramię gramofonowe; test → TUTAJ | WestminsterLab QUEST & REI ⸜ przedwzmacniacz liniowy & wzmacniacz mocy (monobloki); test w HFS → TUTAJ, test w HF → TUTAJ

» 2023 GERMAN EDITION: dCS Vivaldi APEX DAC – przetwornik cyfrowo-analogowy ⸜ test → TUTAJ | Ayon Audio Crossfire Evo – wzmacniacz zintegrowany ⸜ test → TUTAJ

» 2022 POLISH EDITION: Crystal Cable Art Series Da Vinci – interkonekt + kable głośnikowe test TUTAJ | Raidho X1t – kolumny głośnikowe test → TUTAJ

» 2022 GERMAN EDITION: Børresen 05 Silver Supreme Edition – kolumny głośnikowe test → TUTAJ | Soulnote P-3 SE – przedwzmacniacz liniowy test → TUTAJ

» 2021 POLISH EDITION: Siltech Classic Legend – interkonekt + kabel głośnikowy; test → TUTAJ | Thiele TA01 – ramię gramofonowe; test → TUTAJ

» 2021 GERMAN EDITION: Ferrum Hypsos – zasilacz DC; test → TUTAJ | RCM Audio Big Phono – przedwzmacniacz gramofonowy; test → TUTAJ

» 2020 POLISH EDITION: Ayon Audio  CD-35 II HF Edition – odtwarzacz Compact Disc, test → TUTAJ | Transrotor TRA 9 –  – ramię gramofonowe; test → TUTAJ

» 2020 GERMAN EDITION: Gryphon ETHOS – odtwarzacz Compact Disc; test → TUTAJ | Melco S100 – przełącznik LAN; test → TUTAJ

» 2019 POLISH EDITION: Nordost QPOINT – „Resonance Synchronizer”, test → TUTAJ | Audioquest NIAGARA 1000, 5000, 7000, TORNADO, THUNDER, NRG-Z3 – kondycjonery napięcia zasilającego AC + kable zasilające AC; test → TUTAJ

HIFISTATEMENT.net

HIGHFIDELITY.pl

«●»

Poprzednie

Następne