PREMIERA lampy oświetleniowej Reliable UberLight Frame

Kanadyjska firma Reliable zaproponowała nową, drugą w swojej historii, lampę oświetleniową zaprojektowaną z myślą o systemach audio.

W 2021 roku Reliable Corporation zaprezentowała lampę Uberlight Flex, która miała być uzupełnieniem systemów audiofilskich bazujących na gramofonach. Jak się okazało, było to poręczne rozwiązanie, w którym element z modułami LED umieszczono w podłużnym tubusie, zamocowanym na giętkiej „szyjce”. Firma wykorzystała wówczas swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji lamp służących do doświetlania stacji roboczych maszyn do szycia.

HIGH FIDELITY był pierwszym magazynem, który ją publicznie zaprezentował; więcej → TUTAJ. 18 lutego, czyli dzisiaj, oficjalną premierę ma jej zupełnie nowa wersja, UberLight Frame.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Lampa Uberlight Flex, pomimo wysokiej ceny, stała się hitem wielu profesjonalnych salonów audio oraz częścią wielu domowych systemów. To było zadziwiające o tyle, że przecież producent nie miał z nami wcześniej nic wspólnego, a sam projekt wyewoluował z innego produktu. Jak się jednak okazuje, kiedy chodzi o podstawy, high end ma podobne przejawy, niezależnie od tego, o jakim obszarze ludzkiej działalności mówimy.

Mimo sukcesu, w nowym projekcie zdecydowano się na daleko idące zmiany – nie tylko funkcjonalne, choć już poprzednia lampa była pod tym względm w porządku, ale i w jej estetykę; Frame miała po prostu dobrze wyglądać.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

UberLight Frame ma postać przełamanego w pół płaskownika. Nie jest to więc okrągła „gęsia szyjka”, a sztywna rama z odlewanego aluminium. Jest ona zakończona podłużnym elementem, w którym zamocowano diody LED. Długość paneli LED jest teraz o wiele większa – 150 vs 260 mm. Element ten obraca się wokół własnej osi, zawieszony w ramie. Przypomnijmy, że w starszej lampie obracała się cała, okrągła, główka. Teraz możemy ją obracać w pod kątem do 30⁰, w obydwie strony. Z kolei cała lampa obraca się na trzpieniu wokół własnej osi. A trzpień przypomina – nie wiem, czy to zamierzony zabieg, ale tak to wygląda – oś łożyska na którym kręci się talerz w gramofonie.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Lampa jest doskonała, już teraz możemy to powiedzieć, a omówimy ją dokładniej w marcowym wstępniaku „High Fidelity”. Tu i teraz zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

»«

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Lampa dostarczana jest z trzema systemami montażu, do wyboru
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Może stać na stoliku, być do niego przykręcona za pomocą śrub lub przy pomocy zacisku znanego z lamp kreślarskich
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Panel z diodami LED odchyla się pod kątem 30 stopni
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Otrzymujemy sterowanie za pomocą pilota, aby nie ruszać się z naszego wygodnego fotela; pilot jest ładowany, kiedy wsuniemy go w otwór w obudowie (mocowanie magnetyczne)
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Podobnie, jak w poprzednim modelu, dostępne są trzy odcienie bieli – ciepła, zimna i neutralna; na zdjęciu zimna
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ I ciepła
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Mocowanie „kreślarskie” jest w tej wersji wygodne i ładne
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Po lewej stronie widać podstawę „stolikową” oraz trzpień, na którym obracamy lampę
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
⸜ Porównanie starszej wersji Flex (z tyłu) oraz nowej Frame
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

»«

RELIABLECORPORATION.com

tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe/redakcja

«●»

Poprzednie

Następne