JBL – Best Brand Overall 2023. Nagroda

W drugiej połowie maja (18.05.2023) odbyła się w Warszawie finałowa Gala „Oskarów Marketingu”, na której marka JBL otrzymała nagrodę w najważniejszej kategorii – Best Brand Overall 2023.

Jak pisze producent:

Dla JBL-a to nagroda wielkiej wagi, gdyż marka istnieje wyłącznie w ścisłej korelacji z użytkownikami. Słuchawki, głośniki czy kolumny nie mają racji bytu, jeśli nie dostarczają pozytywnych emocji i wrażeń z odtwarzanych utworów. Muzyka jest dla wielu ludzi niezwykle istotną częścią życia, dlatego dumną napełnia fakt, że JBL ma swoje ugruntowane miejsce w sercach i domach tak wielu ludzi!
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Best Brands Awards to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu. Wybór zwycięzców opiera się tu wyłącznie na opiniach konsumentów, a o ostatecznym kształcie rankingu decyduje badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK Polonia na próbie 7,5 tysiąca konsumentów.

To właśnie konsumenci w rankingu Best Brands są jego „jury”. W 2. edycji badanie w Polsce respondentów pytano aż o 50 kategorii produktowych i około 400 marek. Jak czytamy w materiałach prasowych, Best Brands to jedyne takie badanie, które mierzy siłę rynkową marek, biorąc pod uwagę dwa czynniki: rzeczywisty ekonomiczny wymiar marki (Share of Wallet) oraz jej wymiar emocjonalny i postrzeganie marki przez klienta (Share of Soul). Ranking, zainicjowany 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w Polsce został zaprezentowany po raz drugi. Organizatorem i gospodarzem uroczystej gali jest Group One – największa, niezależna grupa komunikacyjna w Polsce oraz partner merytoryczny GfK Polonia, jeden z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w pięciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability i Customer Centricity. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku, jak i obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu.

JBL zostało zwycięzcą w kategorii Best Brand Overall 2023. Jak pisze jej polski dystrybutor, w tej kategorii nagradzane są marki z mocną pozycją rynkową, potrafiące jednocześnie budować trwałą relację z konsumentami, dbające o ich pozytywne doświadczenia, cieszące się lojalnością oraz rozpoznawalnością wśród nabywców.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

W tym roku kategoria ta zyskała na unikalności pod jeszcze jednym względem – w 2. edycji Best Brands Poland przyznane zostały dwa tytuły Best Brand Overall. Konsumenci zdecydowali o niemal identycznym wyniku dla JBL i Samsung, choć na co dzień obie marki funkcjonują w tak różnych otoczeniach biznesowych. To dowód na wyjątkowość rankingu Best Brands i zaangażowanie konsumentów, którzy bez względu na dane i kategorie rynkowe, wybierają marki, które mają szczególne miejsce w ich codziennym życiu. Tegoroczne badania wystartowały na początku lutego 2023 i zakończyły się pod koniec marca 2023.

www.JBL.com.pl

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

Poprzednie

Następne