JBL, amerykański producent urządzeń audio, w przeddzień targów IFA 2023 zapowiedział nową serię głośników Wi-Fi w stylu retro.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, najnowsza seria głośników Wi-Fi firmy JBL „łączy w sobie kultowy design retro z pierwszą w branży integracją asystentów głosowych”. I dalej: „JBL Authentics to wyjątkowe i sprawdzone brzmienie w ekstrawaganckim stylu! To, jak wygląda dom, mówi wiele o gospodarzu, ale to, jak brzmi, mówi o nim jeszcze więcej!”
W przeddzień targów IFA (środa, 30 sierpnia) JBL przedstawiło w Berlinie nową serię głośników JBL Authentics. Seria liczy trzy modele: 200, 300 oraz 500. Mają one być „prawdziwym centrum domu”, także kina domowego. Służyć ma temu obecność dekodera Dolby Atmos.
W Authentics 500 zastosowano trzy 1-calowe głośniki wysokotonowe i trzy 2,75-calowe głośniki nisko-średniotonowe, także 6,5-calowy głośnik niskotonowy skierowany ku dołowi. System napędzany jest 270-watowym wzmacniaczem i oferuje 3.1-kanałowe dekodowanie Dolby Atmos. JBL Authentics 300 może pracować na akumulatorze do 8-godzin, a w modelu Authentics 200 zastosowano parę 1-calowych głośników wysokotonowych oraz 5-calowy nisko-średniotonowy współpracujący z 6-calowym przetwornikiem pasywnym.
Producent pisze:
Piękny design inspirowany słynnym dziedzictwem JBL nawiązującym do legendarnych JBL L100 z lat 70. Seria JBL Authentics czerpie z bogatej historii JBL z nowoczesnym akcentem. Dzięki wysokiej jakości aluminiowej ramie, niestandardowej obudowie ze skóry syntetycznej i przeprojektowanej kratce Quadrex, seria JBL Authentics robi piorunujące wrażenie.
⸜ JBL Authentics 500
I dalej:
Dodatkowo, głośniki tej serii wyróżniają się innowacyjnością na czele z pierwszą w branży integracją z Amazon i Google. Nowa integracja, zbudowana we współpracy z Amazon i Google, zapewnia klientom jednoczesny dostęp do ich asystentów głosowych na głośnikach JBL Authentics, umożliwiając klientom, którzy zdecydują się zarejestrować obu asystentów, komunikację z Asystentem Google lub Alexą w tym samym czasie na tym samym urządzeniu. Dzięki jednoczesnemu dostępowi do Asystenta Google i Alexy, klienci mają wybór i elastyczność, aby płynnie komunikować się z oboma asystentami głosowymi i korzystać z ich różnych możliwości oraz przełączać się między nimi w celu wykonywania różnych czynności.
Po włączeniu, można używać dowolnego asystenta głosowego do odtwarzania ulubionej muzyki, sterowania inteligentnymi urządzeniami domowymi, ustawiania timerów i alarmów i nie tylko, bez użycia rąk, za pomocą samego głosu. Po skonfigurowaniu asystentów w aplikacji JBL One, wystarczy powiedzieć „Hey Google” lub „Alexa”, aby rozpocząć.
⸜ JBL Authentics 300
Do głośników możemy przesyłać pliki przez Wi-Fi, zarówno dzięki AirPlay, Alexa Multi-Room Music (MRM), Spotify Connect, jak i Chromecast built-in.
Dziedzictwo naszych marek zawsze było dla nas ważne, a seria JBL Authentics zapewnia jakość dźwięku, unikalny design i niezrównane funkcje – mówi Carsten Olesen, prezes działu Consumer Audio w HARMAN. Żyjemy w czasach, w których „newstalgia” jest bardzo pożądana. Seria JBL Authentics czerpie z naszej kultowej przeszłości dzięki wzornictwu retro, zapewniając jednocześnie doskonały dźwięk i technologie, których oczekują nasi klienci. Innowacje takie jak Dolby Atmos® i symultaniczni asystenci głosowi spotykają się z retro i przeprojektowaną konstrukcją maskownicy Quadrex w gamie głośników, która definiuje przyszłość audio.
Konfigurację głośników i przeglądanie zintegrowanych usług muzycznych wykonujemy pośrednictwem aplikacji JBL One.
⸜ JBL Authentics 200
Obudowy głośników JBL z serii Authentics są wykonane w 100% z tkaniny pochodzącej z recyklingu, w 85% z plastiku i w 50% z aluminium pochodzącego z recyklingu.
▌ Dostępność i cena
Głośniki będą dostępne u autoryzowanych dealerów JBL w drugiej połowie września 2023 r. w opakowaniu wykonanym z papieru z certyfikatem FSC i zadrukowanym tuszem sojowym. Ceny wynoszą: 2899 zł za model 500, 1999 zł za 300 i 1499 zł za 200. ●
→ www.JBL.com.pl
tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe
«●»