Festiwale, motyle i tenis – czerwiec z GAD Records ⸜ NOWOŚCI WYDAWNICZE

Czerwcowe propozycje wydawnictwa są, jak czytamy, „niczym matematyczne zbiory z częściami wspólnymi”.

To: dwa wydawnictwa filmowe, dwie płyty dla sympatyków SBB (i okolic) oraz dwie płyty powiązane z Czechosłowacją. W materiałach prasowych czytamy:

Wróciliśmy właśnie z Ostrowa Wielkopolskiego, gdzie odbywała się 14. edycja festiwalu Grand Prix Komeda (dziękujemy pięknie – jak zawsze – za zaproszenie!). Józef Skrzek odebrał na uroczystej gali nagrodę za całokształt twórczości i podziękował muzycznie spontanicznym wykonaniem kołysanki z filmu Rosemary’s Baby. A my – włączając się w świętowanie tej nagrody – przywieźliśmy przedpremierowo do Ostrowa nowe wydanie Czasu dojrzewania. Syntezatorowa ścieżka dźwiękowa z 1984 roku nie ukazuje się po raz pierwszy, ale wreszcie jest kompletna – i uzupełniona o szeroki wachlarz tematów niewykorzystanych w finalnym obrazie.
Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Czerwiec W GAD Records to także czas na kolejne wydawnictwo z archiwów Andrzeja Korzyńskiego (także laureata Grand Prix Komeda). Tym razem – kompletna ścieżka dźwiękowa z filmu Motyle, wzbogacona o zrealizowaną w tym samym czasie muzykę do filmu telewizyjnego Droga w świetle księżyca. Mają to być „dwa odmienne oblicza tego samego kompozytora”.

GAD-owi udało, w porozumieniu z Supraphonem, przygotować nową edycję czeskiej płyty SBB. Pomarańczowy album, podpisany jedynie nazwą zespołu i znany wśród fanów jako Wołanie o brzęk szkła, powraca – jak mówi wydawca – „w odświeżonej formie”, uzupełnionej o materiał z singla i dwa dodatkowe nagrania. Niebawem – także na limitowanym winylu.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Otrzymamy również nieznaną sesję nagraniową Jazz Q z 1986 roku, zrealizowaną już po albumie Hvězdoň. Czytamy:

Niezwykle porywająca, organiczna muzyka, powracająca do ekspresyjnych początków zespołu (w składzie znowu Luboš Andršt!). Jedno z nagrań pojawiło się na niedostępnej dawno kompilacji, cała sesja – pierwszy raz.

I dalej:

I wreszcie wydawnictwo na które czekaliśmy razem z Wami już od kilku miesięcy: kolejna kronika festiwalu w Opolu. Tym razem zaglądamy do roku 1966, a tam m.in. debiut Urszuli Sipińskiej, triumf Ireny Santor, Skaldowie śpiewający Szczepanika i kabaret Hybrydy wręczający Złote Chały. Jak zawsze – cztery płyty wypełnione po brzegi różnorodną muzyką i słowem. Nakłady poprzednich edycji znikają (szczególnie Opole 63 – zostało mniej niż 10 sztuk, więc jeśli ktoś czeka i zastanawia się, to… lepiej nie czekać). Mamy także trochę sztuk przekrojowej składanki wydanej dwa lata temu przez Radio Opole we współpracy z miastem z okazji 60 lat festiwalu – polecamy!

Dla fanów winyli wydawca ma również dwa kolejne tytuły Henryka Debicha.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

GADRECORDS.pl

tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe
galeria

«●»

Poprzednie

Następne