Po długiej przerwie, seria Hand-Cut LP Mastercut tłoczni Supersense została wzbogacona o dwa nowe albumy z archiwów Deutsche Grammophon.
Nowe edycje płyt w serii „Mastercut Edition”, z muzyką Bacha pod dyrekcją Carlosa Kleibera i z muzykami Wiener Philharmoniker oraz Davida Oistrakha wraz z Wiener Symphoniker grających Beethovena, są już dostępne w przedsprzedaży w sklepie DG.
Premiera płyt będzie miała miejsce 7 listopada:
- David Oistrakh & Wiener Symphoniker: Bach: Violin Concertos
- Carlos Kleiber & Wiener Philharmoniker: Beethoven: Symphony No. 7
„Mastercut Edition” wytwórni Deutsche Grammophon i Decca Records to płyty winylowe nacinane w czasie rzeczywistym bezpośrednio z nieedytowanej kopii 1:1 analogowej taśmy master. Edycje te są szczególnymi, ręcznie wykonanymi wydaniami i są wydawane w ściśle ograniczonych ilościach.
»«
˻ I ˺ David Oistrakh & Wiener Symphoniker: Bach: Violin Concertos
Bach: Violin Concertos Davida Oistrakha i Wiener Symphoniker to nagranie koncertów skrzypcowych a-moll (BWV 1041) i E-dur (BWV 1042) J.S. Bacha uważane przez krytyków za punkt odniesienia dla klasycznych interpretacji tych utworów. Wydawca pisze:
Charakteryzują się one pełnym, bogatym brzmieniem i szlachetną grą legato. Koncert a-moll błyszczy energią i dramatyzmem, a Oistrakh kształtuje jego centralne Andante w głęboko odczuwalną pieśń bez słów. W promiennym koncercie E-dur łączy błyszczącą wirtuozerię z liryczną czułością i ujawnia doskonałą jedność jasności i duszy Bacha.
- Muzycy: David Oistrakh, Georg Fischer, Wiedeńska Orkiestra Symfoniczna
- Nagranie: 2, 3 i 4 czerwca 1962
- Miejsce: Sala Mozarta, Konzerthaus, Wiedeń
- Numer taśmy: strona A: 18820 A2/B1, strona B: 18820 A1
- Inżynier dźwięku: Günter Hermans
»«
˻ II ˺ Carlos Kleiber & Wiener Philharmoniker: Beethoven: Symphony No. 7
Wysoko ceniony austriacki dyrygent Carlos Kleiber (Karl Ludwig Kleiber) dokonał tylko dziewięciu nagrań studyjnych w trwającej pięć dekad karierze. Jako skrajny perfekcjonista, żywił niechęć do nagrań. To od niego pochodzi: „Każde niewyprodukowane nagranie jest dobrym nagraniem”. Te nieliczne, które nagrał, mają jednak szczególne miejsce w historii nagrań dźwiękowych”.
Każdy tytuł w tej serii jest ręcznie wykonywany przez mały zespół ekspertów w dziedzinie cięcia płyt, tradycyjnych metod drukowania i projektowania opakowań w wiedeńskiej manufakturze Supersense. Materiał jest nacinany w czasie rzeczywistym na lakierze z metalowym rdzeniem, produkowanej przez MDC w Japonii.
W pięknie wykonanym, numerowanym boxie znajdziemy: płytę LP, rękawiczki, ręcznie drukowaną okładkę, lakierowany krążek zabezpieczony specjalną śrubą Mastercut oraz ręcznie szytą książeczkę.
- Nagranie: 26-29 listopada 1975 i 16 stycznia 1976
- Miejsce: Musikverein, Wiedeń
- Numer taśmy: 2530 706 A/B
- Inżynier dźwięku: Klaus Scheibe
- Kierownik nagrania: Hans Weber
→ www.DEUTSCHEGRAMMOPHON.com
tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe
«●»



