Wydawnictwo TACET Musikproduktion przygotowało płytę BÉLA BARTÓK – „Hungarian Pictures”, „Concerto for Orchestra”.
Płyta została nagrana z wykorzystaniem mikrofonów lampowych, stąd na jej okładce znajdziemy napis: „Inspiring Tube Sound”.
Wydawca pisze:
To nagranie (podobnie jak cały katalog TACET) nie tylko urzeka przy pierwszym przesłuchaniu, ale zaprasza do delektowania się niezliczonymi drobnymi szczegółami, z których każdy jest skarbem, który András Keller i muzycy Concerto Budapest wydobywają z wiedzą i z miłością .
Krążek zosta zarejestrowany cyfrowo i dostępny jest na hybrydowej płycie SCD w trzech formatach: z sygnałem surround 5.1, stereofonicznym hi-res (master PCM 24/96) oraz stereofonicznym na warstwie CD (16/44,1).
Jan Reichow w swoich notatkach zauważa:
„…Oni (Bartók i Kodály) chcieli nie tylko wystawić Węgrów na światło dzienne, nie tylko być częścią kolonii niemieckiej historii muzyki, ale chcieli również studiować muzykę ludową we wszystkich jej przejawach, ponadto – powiedział Bartók w 1931 r. – aby służyła ona zbrataniu narodów. Później wyraźnie dążyli do „syntezy Wschodu i Zachodu”. Właśnie ten zwrot od węgierskiego ku światowemu nie jest nigdzie bardziej widoczny niż w jednym z ostatnich utworów, Koncercie na orkiestrę, który na zewnątrz nawiązuje do Hungarian Pictures, jak to pokazują badania nad wczesnym okresem muzyki ludowej…”
BÉLA BARTÓK
Hungarian Pictures, Concerto for Orchestra
Wyk. Concerto Budapest, András Keller
Nośnik: SACD/CD ⸜ stereo + multichannel (TT: 47:46)
Seria: „Inspiring Tube Sound”
Wywiad z panem Andreasem Spreerem w „High Fidelity” do przeczytania → TUTAJ.
→ www.TACET.de
tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe
«●»
GUSTAV MAHLER
Symphony no. 9 (1910)
wyk. Concerto Budapest, András Keller
Nośnik: SACD/CD ⸜ stereo + multichannel (TT: 79:04)
Seria: „Inspiring Tube Sound”
Wywiad z panem Andreasem Spreerem w „High Fidelity” do przeczytania → TUTAJ.
→ www.TACET.de
tekst red./mat. prasowe
foto mat. prasowe
«●»