Asahi Kasei Microdevices + Quiet Bubble. Aktywna redukcja szumów w samochodach elektrycznych

Asahi Kasei Microdevices i izraelska firma Silentium zawarły umowę licencyjną dotyczącą technologii samochodowej aktywnej redukcji szumu drogowego (ARNC).

Technologia oprogramowania Quiet Bubble firmy Silentium zostanie włączona do jednego z procesorów dźwięku AKM. Pierwsze próbki zaplanowane są na czwarty kwartał 2022 roku.

Elektryfikacja pojazdów przyspiesza, a samochód zmienia się w zupełnie nowe środowisko. Jednak utrzymanie ciszy we wnętrzu pojazdów elektrycznych jest dużym wyzwaniem dla producentów samochodów. Technologia Active Road Noise Cancellation (ARNC) ma, jak czytamy w materiałach prasowych, „redukować szum drogowy, zapewniając pasażerom komfort użytkowania”.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

„Elektryfikacja samochodów ujawniła pewne nieoczekiwane wyzwania dla producentów OEM z branży motoryzacyjnej, od bezpieczeństwa i zwiększonych kosztów po komfort dla użytkownika końcowego” – komentuje Naoyuki Kurita, dyrektor ds. marketingu w AKM. „Jedną z największych skarg, jakie słyszę od naszych klientów pojazdów elektrycznych, jest to, jak głośno słychać „drogę” w porównaniu do ich samochodu ICE. Stanie się to jeszcze większym problemem, gdy zaczniemy widzieć na drogach więcej pojazdów autonomicznych”.

Rozwiązaniem ma być aktywna redukcja szumu. Opracowanie dostarczone przez obie firmy optymalizuje ścieżkę sygnału sterującego od czujników referencyjnych do głośników. Odbywa się to poprzez dopasowanie określonych elementów przetwornika analogowo-cyfrowego (ADC) AKM, tak aby zmierzony szum w pojeździe był szybko przesyłany do procesora sygnałowego (DSP), gdzie znajduje się oprogramowanie Quiet Bubble firmy Silentium, charakteryzujące się – jak mówi producent – niskim opóźnieniem. Dodatkowe zmniejszenie opóźnienia może pochodzić od strony akustyki pojazdu dzięki zastosowaniu głośników bliskiego pola w zagłówku lub w innych miejscach w bliskiej odległości od głowy pasażera.

Studio Christoph Stickel Mastering | foto: CH Mastering

Firma Asahi Kasei Microdevices informuje, że ponieważ sprzęt, oprogramowanie i domeny akustyczne składają się ze ścieżek o niskim opóźnieniu, rozwiązanie to zapewnia szerokopasmową redukcję szumów w pojazdach porównywalną z wysokiej jakości słuchawkami z tłumieniem szumów.

„Szybkie przejście na hybrydy plug-in i pojazdy elektryczne z akumulatorem ma znaczący i długotrwały wpływ na wnętrze pojazdu, a niektóre odgłosy, takie jak hałas opon, stają się znacznie bardziej słyszalne. Redukcja niepożądanych dźwięków w kabinie umożliwia teraz bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowaną, zrelaksowaną i bezpieczną jazdę. Wyrafinowane produkty IC AKM, charakteryzujące się przetwarzaniem sygnału analogowego i cyfrowego w połączeniu z najnowocześniejszą, opatentowaną przez Silentium, szerokopasmową, aktywną technologią akustyczną, sprawiają, że cichsze wnętrze samochodu jest dostępne i przystępne dla każdego użytkownika samochodu” – podsumowuje Anthony Manias, szef działu motoryzacyjnego w Silentium.

www.SILENTIUM.com

www.AKM.com

tekst red./mat. prasowe

foto mat. prasowe

«●»

Poprzednie

Następne